Atmosféru dovolenky netvorí len more, ale i dobré ubytovanie

Kým sme nemali deti, tak sme cestovali na blind. Kedysi sme nepotrebovali veľa. Stačila posteľ, wc, kúpeľna a dvojplatnička. Nasadli sme do auta a keď sme si vybrali miesto dovolenky, tak sme hľadali ubytovanie.

Okolo každého domčeka rastú voňavé levandule

Pri deťoch potrebujem byť na všetko pripravená

No odkedy máme deti, tak ideme radšej na istotu. Po dlhej ceste upotení, ohučaní deťmi nemáme náladu hľadať a zjednávať ubytko. Inak nechápem ako môžu mať deti toooľko energie, keď niekam prídeme. Teraz nechcem povedať, že som fajnovka, ale potrebujem určitý štandard. Nakoľko na dovolenke varím, tak potrebujem mať vybavenú kuchyňu. Zaobídem sa bez umývačky riadu, ale ostatné vybavenie musí byť. Keď máte deti a nie je počasie podľa predstáv, tak potrebujete priestor kde sa dokážu hrať. Priestor taký, aby ste si vzájomne neskákali po hlavách.

Išli sme na istotu

Do Vodic sme išli na istotu. Išli sme do kempu. No nie pod stan, ale do plážových domčekov. Ešte na mieste som mala dilemu do ktorého ísť, či do toho, ktorý má dve kúpeľne a umývačku riadu, alebo do toho, ktorý má mega veľkú terasu. Ha, ktorý vyhral? No jasné, že ten s terasou. Chalani hneď ráno nasadli na bicykle a preháňali sa po nej kým som ja pripravila raňajky. Karinka mala pustené v TV slovenské programy a vlastne večer manželovi neušli ani športové správy.

Ubytovanie sme riešili cez www.vodicehome.eu . Domčeky vlastní manželský pár, majú 3 veselé dievčatká. Sú to Slováci, takže výborná a priateľská komunikácia v jazyku, ktorý ovládam.

Vybrali sme si domček č. 69, ktorý má 3 spálne. Tajne sme dúfali, že chlapcov šupneme do jednej, no prísavníci spali s nami. Tak zvyšná spálňa slúžila ako šatník.

Toto bol náš prechodný domov, domček č. 69

Kuchyňa

Kuchyňa bola plne vybavená. Od plynového sporáka, mikrovlnku, rýchlovarnú kanvicu, presso stroj, hrnce, remosku až po poháre, misky, taniere, no všetko čo k riadnemu stolovaniu potrebujete. Vždy si na dovolenku beriem vlastný nôž, škrabačku, panvicu na palacinky, kuchtu a utierky. No tu som to ani nepotrebovala. Musím pochváliť, že mali dobrú škrabačku na zemiaky a zeleninu. Toto viem veľmi oceniť, nakoľko ju skoro denne používam. O varení pridám článok asi nabudúce, lebo často sa pýtate na rýchle dovolenkové recepty. Ale späť k ubytovaniu.

Sociálne zariadenia

WC bolo samostatné, kúpeľňa so sprchovacím kútom. Bez problémov sme tam oboch drobcov osprchovali.  Boli sme tam počas Veľkej noci, keď ku večeru je ešte chladnejšie. No zima nám nebola. Vo vnútri majú vykurovanie a na terase infračervený ohrievač.

Terasa

Terasa! Tá si zaslúži 100 bodov. Jedna časť je otvorená a keď všade naokolo fúkalo, tak tam bolo príjemné bezvetrie a ja som sa mohla opaľovať. Ostatná časť terasy plynule nadväzuje s domčekom, takže ste stále pod strechou. Odchádzali sme odtiaľ s inšpiráciou ako si tú našu terasu doma urobíme. Och, tiež si zavesím biele závesy a snáď sa aspoň myšlienkou presuniem do Vodic.

V apríli pri mori? Prečo nie?

Dovolenka v mimosezóne nás očarila. Síce, keď som rodine a známym spomenula, že ideme v apríli ku moru, tak sa ma pýtali: „Načo, veď tam ešte nie je teplo? Čo tam budete robiť, veď sa nedá ešte kúpať..“ No my sme si to užili. Všade dookola bol kľud, nikto nerušil nás a nikoho my. Vlastne kempom sa rozliehal smiech a plač našich detí. Dokopy tu boli asi len 4 karavány. Inak to je sen môjho manžela. Juj, keď budem „veľká“ tak mu ho splním. Príroda žiarila farbami a to more…také modré som snáď ešte nevidela.

Rozhovor s Peťou o tom, ako ich zdravie detí priviedlo do Vodíc a ako zo spontánnej myšlienky vzniklo podnikanie.

Každý domček disponuje vonkajšou sprchou s teplou vodou

Zdravotný pobyt pre rodinu

Pre mňa to bola polopracovná dovolenka, pre deti respiračný pobyt.

Chlapci sa narodili predčasne. Leov štart do života bol náročný, pri pôrode bol oživovaný a keď dostane nádchu, tak sa to s ním ťahá veľmi dlho. Často škaredo v noci chrčí. Je to náš bojovník, vlastne obaja. Tretiu noc vo Vodiciach škaredo dýchal, budil sa. Ráno spal asi do deviatej. Prebudil sa krásny, spokojný a do ružova vyspinkaný. Po chrčaní ani stopy.

Morský vzduch v jarných mesiacoch je pre organizmus človeka veľmi prospešný. Inak sa dýcha pri mori na jar a inak v lete, keď sú tropické teplá. Keď som ráno behala okolo mora a olízla si pery, tak boli slané. Nádych výdych, ktorý mi prešiel celým telom bol pre mňa opojný. Pred 15 rokmi som mala silný obojstranný zápal pľúc, z oboch mi vyberali vodu. Odležala som si vyše mesiaca v Žilinskej nemocnici a potom sanitkou som bola prevezená do Vyšných Hágov. Na pľúcach mám zrasty, aspoň tak mi to lekárka vysvetľovala. Pobyt pri mori je i pre mňa balzamom na moje pľúca.

Aj keď nebola teplota mora na kúpanie, tak som nechala deti namočiť si nožičky a ručičky. Lebo zrovna to sú tie miesta, ktoré sú u Kristiánka a Karinky z dôvodu výskytu ekzému kritické.

Domček č. 15

Bonus na záver:

Manžel počas sviatkov minul len pár dní dovolenky. No a pre 5 člennú rodinu to je aj z ekonomického hľadiska teraz v mimosezóne výhodné. Prípadne ak sa vyberie mamička na materskej s deťmi a so starými rodičmi na takýto zdravotný pobyt, ak otecko nemá dostatok dovolenky. Nielen, že v národnom parku bolo polovičné vstupné, tiež tomu povenujem príspevok, ale i cena ubytovania je v mimosezónnych mesiacoch príjemná.

Konkrétne prepočet na 7 nocí v mesiaci apríl pre 5 člennú rodinu vyšiel:

Ubytovanie 7 nocí 420 € + pobytová taxa 34,30 € = 454,30 €

Pozor, práve u nich prebieha májová akcia. Na všetky májové pobyty vo všetkých ich 4 domčekoch zo sumy ubytovania je – 15 %. Cena vám bude odrátaná na faktúre. Viac info cez www.vodicehome.eu .

V sezóne, teda v júli a v auguste by nás tento pobyt aj s pobytovou taxou vyšiel 1260,00 €.

Karinka niekde v strede dovolenky poznamenala, že lepšie ubytovanie sme v Chorvátsku ešte nemali. Má pravdu. Ďakujeme, ak nie na jeseň, tak o rok na jar sme opäť u vás.

Praktické doplnky na terase sú nádherné a pre ich tvorbu sú použité napríklad staré rifle.